De evolutie van de dagvoorzitter: Social Media en Events

29 mei 2009
Categorieën: Over vragen stellen en discussie voeren
2 reacties »

Gisteren was ik dagvoorzitter/discussieleider bij een masterclass die inging op de inzet van Social Media tijdens evenementen en ik ben enorm geïnspireerd geraakt! Ik zie enorme mogelijkheden om bijeenkomsten effectiever te laten zijn, door al vooraf met de bezoekers in gesprek te gaan via de Social Media.

Ook tijdens het evenement kunnen de Social Media denk ik een rol spelen in de discussies. En na afloop kan het gesprek gaande gehouden worden, door bezoekers met elkaar van gedachten te laten wisselen in communities.

Wat mij betreft zijn Social Media een volgende stap in de evolutie van de discussieleider! Ik zie mezelf in de toekomst ook online modereren.

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties op “De evolutie van de dagvoorzitter: Social Media en Events”

  1. Marga Groot Zwaaftink:

    Er liggen inderdaad genoeg kansen, alleen merk ik als congres organisator, dat je doelgroep van je congres of event er ook klaar voor moet zijn. Ik merk nog erg vaak dat mensen echt niet tevoren zich gaan verdiepen in mogelijke andere deelnemers. Dit zal heus wel veranderen maar wel langzaam.

  2. Jkwadraat:

    Marga, ik ben het helemaal met je eens: de kansen liggen er, maar de tijd moet er ook rijp voor zijn om ze te benutten. Daar staat tegenover dat wij – de professionals – de tijd er ook rijp voor moeten máken: hoe interessanter de aangeboden content is voor de doelgroep, hoe groter de kans dat ze zullen reageren, voorafgaand aan of na afloop van een bijeenkomst.

Mijn reactie