Je publiek beter bereiken: drama

1 september 2009
Categorieën: Je publiek beter bereiken
Geen reacties »

Als iedere film, ieder toneelstuk zich net zo voorspelbaar zou ontwikkelen als het merendeel van de discussies, interviews en speeches, zouden er dan nog veel mensen naar de bioscoop of het theater gaan?

Heb eens de moed om je verhaal op te bouwen als een filmscenario: volg een simpele, heldere verhaallijn. Omschrijf het decor in de discussie, introduceer karakters in de vraagstelling. Bouw conflicten in en laat de hoofdpersonen tegenslagen overwinnen.

Toon lef en begin het verhaal of interview eens in het midden, werk met flash-backs of vlecht verhaallijnen door elkaar … net als in de film.

Bezoek eens een optreden van Jaap Bron en zie hoe levendig hij zijn personages verbeeldt; kijk eens naar internationaal top-spreker Billy Selekane en zie hoe hij zijn Zulu-roots gebruikt om een punt te maken. Durf zelf ook eens te acteren of vraag in discussies anderen dat te doen: kruip in de huid van een ander en verbreedt zo het perspectief van je verhaal.

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Mijn reactie