Je publiek beter bereiken: wees dwars

1 februari 2010
Categorieën: Geen rubriek
1 reactie »

Doorvragen zit niet in onze cultuur. We beseffen te weinig dat we diepere lagen alleen bereiken door verder te graven.

Altijd maar ‘ja en amen’ zeggen tegen je klant, je collega, je baas of tegen je publiek maakt het eindresultaat niet beter. Een goede discussie maakt scherper, waar het nou echt om draait. Stel daarom de vragen die niemand horen wil en je betekent meer voor je toehoorders, dan wanneer je de vragen stelt waar iedereen het antwoord al op weet.

Ik wil iedereen uitdagen eens een experiment te doen: probeer een hele dag lang overal op door te vragen. Stel letterlijk alles ter discussie en het zal je een aantal verfrissende inzichten opleveren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen (of als je het niet aandurft: je verwachtingen): wat levert je vragende houding op? Hoe lang blijven mensen het prettig vinden dat je doorvraagt? Accepteren mensen dat je iedere vraag beantwoord met een wedervraag? Waar ligt de grens van wat je nog ter discussie kunt stellen en wanneer gebieden beleefdheid en sociale omgangsvormen je te stoppen met het experiment?

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

1 reactie op “Je publiek beter bereiken: wees dwars”

  1. erik:

    Doorvragen is altijd goed, de vragen stellen die niemand horen wil… mmm ik weet het niet. Op het podium stel ik liever de vragen die iedereen horen wil, maar die niemand durft te stellen.

    en waarom zou je als maar doorvragen? (om met het experiment te beginnnen)

Mijn reactie