Meer succes op de beurs, met Frans Miggelbrink

29 mei 2015
Categorieën: Je publiek beter bereiken, Nieuws, Verhalen uit de praktijk
Geen reacties »

Een beursdeelname is duur en levert weinig op. Met die gedachte besluiten veel bedrijven af te zien van een stand op bijvoorbeeld een belangrijke vakbeurs. Met de inzet van professionele gespreksleiders wil Dagvoorzitter.nl helpen hier verandering in aan te brengen.
De cruciale vraag is, waarom aanwezigheid op beurzen vaak te weinig oplevert. Ervaren dagvoorzitter en beursbemanningslid Frans Miggelbrink heeft een duidelijke mening: “de standbemanning heeft geen idee hoe ze wildvreemde voorbijgangers het beste aan kunnen spreken”.

Frans op beurs

 

Wat een beursdeelname kost is ineens geen probleem meer, als het veel geld in het oplevert. En op bijna iedere beurs wordt dat gerealiseerd door getekende contracten of minimaal nieuwe leads, die in de periode na de beurs leiden tot inkomsten.
Om tot dat punt te komen, is allereerst een heldere doelstelling voor de beurs noodzakelijk. Stap 2 is  in gesprek te raken met de beursbezoekers. De verkopers of accountmanagers op de stand zijn vaak prima in staat om een goed en succesvol verkoopgesprek te voeren. Maar voordat het zo ver is, zit daar nog een fase voor.

Frans vertelt: “Op een beurs komen honderden of zelfs duizenden mensen voorbij. De kunst is die aan te spreken, snel te bepalen of er potentie is. Dat is voor sommigen eng en moeilijk. Dus waarom zou je daar geen specialist voor inhuren?”
Frans legt voor zijn opdrachtgevers op beurzen het eerste contact met de bezoekers. Hij scant hun behoefte en bepaalt in een fractie van een seconde of uw bedrijf daar iets in kan betekenen. Beloftevolle kandidaten leidt hij op een hele natuurlijke wijze door naar de accountmanagers, die vervolgens kan doen waar hij goed in is: scoren.

Bewezen rendement
Deze samenwerking heeft zich al vaak bewezen. Met enige trots, geeft Frans een voorbeeld: “Een bedrijf waar ik voor werkte heeft van een beurs bijgehouden hoeveel de investering was en hoeveel het rendement. De investering was rond de € 1000 per dag. Het rendement: nieuwe klanten en concrete opdrachten die aantoonbaar herleidbaar waren tot het contact op de beurs. En dat bleek te gaan om zo’n € 300.000!”

Tegelijkertijd is Frans realistisch en weet hij dat niet dat hele bedrag op zijn conto te schrijven is. Maar al zou het maar om de helft gaan, dan nog was het inhuren van deze ervaren gespreksleider meer dan de moeite waard: ”Natuurlijk zijn ze zelf ook wel eens stiekem een gesprekje begonnen en de accountmanager moet de leads nog wel binnen halen. Maar ik heb er wel voor gezorgd dat zij al die dagen in gesprek waren met potentiële klanten. Wat ik daarvoor doe? Simpelweg echt contact maken, zonder meteen in de verkoopstand te schieten. Met openingszinnen als: is het een goeie beurs? Of iets prikkelender: moet ik het je nog eens uitleggen, of weet je het allemaal al? De omliggende stands waren leeg. Een buurman verzuchtte, dat waarschijnlijk hun doelgroep niet op de beurs liep of dat het aan het weer lag. Maar bij ons was het voortdurend vol”.

Frans zijn aanpak is slechts één voorbeeld van hoe een professionele moderator kan helpen meer succes te halen uit een beursdeelname. Onze dagvoorzitters beschikken over een keur aan formats, waarmee uw stand zich gegarandeerd terug betaalt.
Wilt u Frans boeken, of wilt u meer informatie over alle mogelijkheden? Bel ons dan op +316 46113994 of stuur een mail naar info@dagvoorzitter.nl

 

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Mijn reactie